Followers

Thursday, April 17, 2008

Cerita pasal BoikoT

Pagi tadi masuk opis pening-pening lalat jer rasa.nak kata tak cukup tidor semalam da tidor awal.Tapi rasa cam tak produktif je hari ni. semua kerja yang ada malas nak buat ...tapi atas nama bekerja nak tak nak aku kena buat,takda alasan yang boleh diterima.

Macam biasa bila sampai opis perkara yang biasa di lakukan ialah menyemak inbox e-mel.Dan aku dapati ada emel menarik yang boleh dikongsikan bersama,mengenai pemboikotan barangan belanda.

Antara isi kandungan e-mel tersebut ialah:

Great News

Hope you all know about the Denmark newspaper who made fun upon our loving Prophet and till now they never regret… let us make them regret for all time…

The Denmark ambassador, prime minister and Denmark channel they all try to do something just to stop the boycott made by Muslims last month, by which their losses has reached to 2 billion Euro. If we continue to boycott Denmark products after 7 months it could reach around 40 billion Euro’s destruction.

Dear brothers,

please spread the news to all your friends you know in order to rise up our spirit and warning Denmark and other hostile nations towards Islam, we Muslim are united and not easy to break against any one who think to harm or insult Almighty’s message peace be upon him.

سفير الدنمارك ورئيس الوزراء والقناة الدنماركية يسعون إلى ايقاف المقاطعة والتي وصلت الخسائر ولله 2الحمد إلى مليار يورو وا استمرت المقاطعة فتصل بعد7 40اشهر إلى مليار يورو· إنشر لرفع المعنويات وليعلموا قدر غيرتنا على ديننا.· إنشرها ولاتبخل على الرسول صلى الله

Jika e-mel ini benar,maka memang benar lah pemboikotan dapat menginsafkan mereka.mungkin mereka yang terlibat dalam isu menghina islam ini merasakan umat islam ni lemah..islam akan jadi sangat kuat sebenarnya jika bersatu...terpulang kepada kita sebenarnya sebagai umat islam untuk menzahirkan agama kita kepada pihak kafiruunn ini.

Cerita pasal boikot,semalam aku pergi ke Padang Serai atas sedikit urusan.Aku menyusuri BKE(Butterworth Kulim Ekspress) dan dalam perjalanan baru aku tersedar tangki minyak kereta hampir kosong....dan sepanjang lebuh raya itu stesen minyak yang ada hanyalah SHELL.nak tak nak aku isi je la minyak kereta dengan minyak SHELL ni.

Persoalannya,adakah aku sudah tidak menjalankan kewajipan sebagai umat islam apabila aku masih membeli dan memakai guna barangan keluaran belanda ini? (SHELL berasal dari Belanda)

Aku musykil dan memerlukan jawapan.

6 comments:

Ted said...

ntahla ek?tp ted dr dulu sampai skang tak minum coke selepas tersebar yg perkataan coca cola tu adalah la muhammad la mekah ( tiada muhammad dan tiada mekah)..hehe

sham said...

waktu darurat pn kite dihalalkan mkn babi.inikan minyak.. correct me if i wrong.

fusarium solani said...

salam,

jengah blog anda pula.
dah la tak minum coke lepas tengok daging kerbau pendek berulat (maggot) lepas dituang air coke!

axim said...

ted--->mujur aku memang tak minat ngan coke.

Sham--->tu kira darurat la ekkk..kalau tak mati la ku nak berjalan kaki kat lebuhraya tuh.haha

fusarium solani--->salam persinggahan...hmmm jangan minum coke yer,tak bek untuk kesihatan,hehe

ita.itu said...

x pe..aku x marah ko isi minyak shell..kalo ko minum minyak tu aku marah..hehe

axim said...

ita.itu--->mesti aku dah arwah kalo minum petrol...haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails