Followers

Wednesday, April 16, 2008

CactuS @ My OpiS

Kat dalam opis aku ada beberapa pokok kaktus..konon-konon sumber oksigen la di ruang yang nan sempit tuh...takda maknanya kan pokok kaktus ni produce kan oksigen untuk aku yang tak berapa nak cukup oksigen nih.

Kaktus-kaktus ni aku beli masa pegi cameroon tahun lepas(klik sini untuk cerita lalu.).Skang da besar sket dah pokok pokok ni..walaupun tak la besar mana pun.Apa yang aku suka pasal kaktus ni ialah bentuknya yang unik dan yang paling penting - takyah la ko nak siram-siram air,dengan kelembapan persekitaran berhawa dingin dalam opis aku tu pun da cukup untuk membolehkan pokok ni hidup segar bugar.

So kat bawah ni gambar-gambar kaktus yang aku letak dalam opis..ceria sket ruang pejabat dengan kehadiran tumbuhan padang pasir nih..

Aku letak pokok-pokok ni atas rak fail.Lagipun da takder tempat lain pun nak letak..Ok la tu..

*Actually ada 10 pasu semuanya tapi masa mula mula beli dulu Enchek Salman dah cilok satu..huhu

9 comments:

Princess Redbloodsnow said...

makkk aiii
awat byk nah ko nyer cactus tuh ek
pencinta cactus ker???

:P

axim said...

zie---->hai zie..lama tak dengar khbr..hehe..cactus tu diperalatkan sebagai agen keceriaan dalam opis aku...tak lebih dari tu,haha

Masy said...

pasni leh tanam serai lak. bukan saje menjadi agen keceriaan, malah menjadi bahan masakan di saat anda malas ke pasar harharharhar~

axim said...

masy--->serai bukan agen keceriaan dah masy,tu agen pen 'semak' an,haha

putra745 said...

salam singgah di kala senja...
uiks...ada minat cactus jugak...hehe... mai tukar2 kaktus dgn aku... dah lama tak siram..ada gak dekat 2 bulan tak kena dek air...hehe... dok teman sebelah sony ...memalam asyik pandang jer... tapi cikgu tak siram2 jugak..cian kaktus2 ku...

Wiween @ Awin said...

sgt cumel itu kaktus semua.:D tp kak ween x penah minat nak bela kaktus.tidak tahu ape psl.huhuhuhu

axim said...

putra--->cikgu minat kaktus ekk...senang kan nak jaga kaktus ni,takyah jaga pun sebenarnya..haha

wiween--->memang comel..tapi jangan makan yek..haha

Lily.Lulu. said...

comey2 upenya sume tuh .. aku ingatkan beso

hihihihi ~

axim said...

lili.lulu---->memang cinonet je lili...hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails