Followers

Friday, March 7, 2008

Keliru Jiwa

Dalam hidup kita sehari-harian banyak benda yang tak dapat nak di jelaskan secara lahiriah..kadang-kadang kita hanya mampu berdoa dan berharap agar orang lain mampu untuk fahami diri kita dengan cara yang kita inginkan,tapi...mungkinkah itu akan berlaku?

Terima orang lain dengan seadanya.ya,that's a correct words..ini sahaja ayat yang mampu untuk mengungkaikan persoalan saya di atas.Sebagaimana kita perlu terima orang lain seadanya,begitu juga lah orang lain seharusnya menerima kita.Terima dengan seadanya,sebab tiada manusia yang mampu untuk jadi sempurna.

Tapi kita mampu untuk jadi sempurna di pandangan orang yang menghakimi kita...u are perfect in my eyes...dan sebenarnya frasa ini adalah reverse psychology yang bererti..'saya terima kamu seadanya..'.Cukup.Jika kita sudah berjumpa dengan seseorang yang mampu untuk terima kita dengan seadnya,bagi saya itu sudah cukup.Sekurangnya kita tidak menerima penolakan sepenuhnya.

Kadang saya hairan dengan segelintir manusia yang asyik mengadili orang lain,seolah-olah dirinya lah yang paling agung dan paling bagus.Manusia sebegini bagi saya sangat kurang dengan nilai empati yang patut kita miliki.Paling kurang,selidiki dulu dan baru jatuhkan hukuman.come on,nobody's perfect and do respect others...tapi semua ni selalu bergantung kepada keadaan.....tahap kesabaran kita juga berbatas..paling penting untuk kita fikir dan jaga juga hati perasaan sendiri.

Saya sering punya banyak persoalan.namun saya tetap yakin tiba suatu masa segala persoalan di dalam jiwa pasti akan terungkai dengan sendirinya.Biar masa dan takdir tentukan segala.

Hal-hal lain, serah saja pada ketentuan Tuhan.

2 comments:

Ted said...

nobosy's perfect

Ted said...

nobody's perfect bro...tak ske org yang anggap diri dia la yang OK.orang len tak OK.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails