Followers

Thursday, March 6, 2008

Second leg

Pagi tadi pakcik sempat menyaksikan First knockout round-2nd leg diantara Arsenal ngan AC Milan.(inagt nak tengok ManU vs Lyon tapi tiada disiarkan pula).

Pakcik dapat saksikan Arsenal bermain dengan baik sekali.Dengan jentera serangannya yang mempertaruhkan Emannuel Adebayor dan Cesc Fabregas sebagai jentera utama,nyata aksi arsenal amat sukar di kekang oleh pihak lawan(AC Milan). Pakcik rasa sentuhan Kaka dan Inzaghi semalam tidak membuahkan hasil,walaupun banyak juga peluang yang diperolehi oleh AC Milan untuk menjaringkan gol.Namun pada separuh masa pertama tiada pasukan yang berjaya menjaringkan gol.

Separuh masa kedua menyaksikan kedua-dua pasukan saling bangkit untuk mencari mata kemenangan.Nyata tuah berpihak pada Arsenal apabila 6 minit sebelum tamat waktu perlawanan sepakan dari luar kotak penalti oleh Cesc Fabregas telah menggegarkan gawang lawan.dan kali ini pakcik rasa Arsenal sudah pun menang.Kegembiraan Arsenal makin bertambah pada minit ke 92(masa tambahan) bila mana Emmanuel Adebayor berjaya menjaringkan satu lagi gol hasil dari hantaran cantik Theo Walcott.Pakcik suka dengan gaya permainan Theo Walcott yang bersahaja yet determine.

Perlawanan tamat dengan keputusan 2-0,Arsenal menang dengan agregat 2-0.

Keputusan bagi perlawanan lain yang berjalan serentak:

  • Manchester United (1) vs Lyon(0)
  • Barcelona(1) vs Celtic(0)
  • Sevilla(3) vs Fenerbache(2)
*aiyakkk malam ni ada lagi match...pakcik nak sangat tengok Chelsea lwn Olympiacos...of course pakcik sokong Chelsea.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails