Followers

Wednesday, July 16, 2008

Jalan Kembali

Hari ni sungguh sibuk dengan segala macam urusan yang perlu di selesaikan..Terasa pantas sangat masa berlalu bila kita dalam keadaan yang tergesa-gesa dengan urusan dunia.Syukur Tuhan masih memberi kesempatan untuk bernafas lagi,buat kesekian kalinya..

Tadi ada seorang pakcik dari Department lain menegur aku,

'axim,lama tak nampak hang nooo....sibuk sungguh skarang yek...'

'mana ada pakcik,sibuk sibuk pun macam ni lah,kerja tetap kena buat kan'-aku

'ooooo patut lah dah lama tak nampak hang pi surau kuarters,sibuk sangat rupanya...'balas pakcik itu.

Dan kata kata itu seperi satu tamparan hebat,aku hanya mampu tersenyum dan dia pun tersenyum sinis kembali pada aku,sebelum dia menghilang dalam lif.

Terkesima dan terkedu,namun menerima teguran tersebut secara positif.

Aku harus 'PULANG'.

Sebelum segala-galanya sudah terlalu lewat.

42 comments:

aRa said...

Oleh itew sila la ke surau/masjid yek...jgn biarkan kesibukan duniawi bermaharajalelakan diri...

ita.itu said...

hehe..kim salam kat pakcik tu ye..sbb buat ko sedar..aku pun sama masih lagi 2 in 1.huhu

Faisal Admar said...

hehehe mesti muka pakcik tu terpancar nur...

kan dah kena sebijik axim :P

shahril aley said...

hahaha....
org tua tak sound direct
ade isi tersirat bile berbicara
sapa makan cili die trasa PEDSAnye
aik macam pernah dengar plak versi ba alif ba ya...
ehhh.... tak mo la

Nikli said...

mm..
a nice refreshment for everyone, i guess..

:(

*aku pun sungguh jahil

lindosh said...

yeah.. mari kita pulang.. hurmm

MNN said...

ermmmmpppppp.. terkasima jap!! hiks!! :)

fusarium solani said...

pulang ke asal mula perjalanan!

*SiRibenMerah said...

ouhhh..
pak cik tuh cool ar..
hehehehe..
hurmm...
kne insaf jugak neh =P

Ziana said...

jom pulang?

Inah said...

mmmm..me pun terasa jugek :(

thegossiplounge said...

its never too late for anything.

:: p R i n c E s S _ N :: said...

wahh...mkn dalam itu pkcik...tp x pe...bkn slh pon kn...

azizi said...

pulanglah sebelum kita dipulangkan.

Anonymous said...

salam,, axim,,i know u and u know me..
yeah,, kamu harus pulang...kerana itulah asalmu..asalmu yang memberi ketenangan,, yang serba cukup untuk hari sana..Dia telah memberi petunjuk melalui cara ini,,tahniah..

-pohon hijau itu melambai-lambai
beralun mengukir kehijauan
bila kejayaan sudah digenggaman
ingat-ingat teman kita kan pulang-brothers

lindosh said...

aku ada sesuatu utk hang

Heartless Devilish said...

hmm...
nice conversation eh dari pakcik tuh.
axim..mari pulang axim..

syukur said...

sedar dari mana kita datang dan ke mana kita akan kembali.... bersyukur kalau sentiasa ada orang yang menegur kita saban hari macam ni..agar kita tak pernah lupa yang mana tanggungjawab dan yang mana suka suka........

Alam Setia said...

hang pi mana tu? .....

PUTUBAMBU said...

org tegur tu kerana sayang axim... dan kerana mengambil berat pasal axim..

ape2hal pun..dlm mengejar urusan duniawi..jgn dilupa urusan akhirat ye..

*nasihat utk diri putu juga...

nazzman ibrahim said...

habis ko tak sedar2 lagi nak p ke surau hahaha matilah aku kena maki nanti

mummysyafie said...

malam ni ko kena gi surau arr axim. malam jumaat ni..amik berkat

izal said...

bagus pakcik tu...

pasni boleh ambik gmbr ko kat surau pulak...sebelum ni asik gmbr makan jer kan?

axim said...

Ara,

Insya Allah..kesibukan dunia ni tak sampai ke mana...

==============================

Ita,

terima kasih sangat sangat kat pakcik tu becoz sedarkan aku yang semakin alpa nih..huhu

axim said...

Faisal Admar,

taw taw..kan aku dah kena sejibik.....terus terpana seketika...

=============================

Aley,

tu lah orang tua-setiap kata dan bait puitis yang mereka lemparkan pasti penuh hikmah...yang muda ni kena la gali apa yang diorang cuba sampaikan...sama sama kita..

axim said...

Nikli,

mmmm hope this refreshment will lead us to better way...better late than never right?

================================

Lindosh,

jom dosh kita pulang sama sama...

axim said...

MNN,

aku pun tergamam dan terpaku...tak pa lah,nasihat untuk kebaikan kan...

===============================

Aliff,

ya,pulang lah ke asal kita baru kita sedar betapa agungnya PENCIPTA..

axim said...

Iyrah,

mmm moh insaf ramai ramai..jadikan hari ini lebih baik dari semalam..

==============================

Ziana,

Jom!!(action speaks louder than words...)

Chika Chika said...

makan dalam.

axim said...

Inah,

kalau dah terasa tu paham paham la yek kak lang apa yang harus di buat..hehe

=================================

Ted,

Better late than never rite?

axim said...

Princess N,

yup....a least pakcik tuh menyedarkan aku yang semakin hanyut nih..

===============================

Azizi,

betul tuh...pulang lah sebelum kita kembali kepada-Nya buat selamanya..

axim said...

Annonymous,

terima kasih teman atas ingatan dan nasihat..sama sama kita beringat k...Hidup ni singkat jer..

==============================

Lindosh,

apa tuh lindosh,?ole oleh untuk aku kah?

axim said...

Reen,

yup,nice advice from that pakcik...terkedu aku yang lalai nih seketika...hmmm

==============================

Syukur,

Pakcik tu dah di takdirkan untuk memberikan nasihat sebegitu agar aku beringat...Alhamdulillah...yup betul tu Syuk,kena bezakan juga mana yang betul dan mana yang suka suka..

axim said...

Alam Setia,

aku tak pi mana mana,masih di sini mnuju destinasi yang tak pasti...tapi mati itu pasti jadi kena lah beringat ingat juga membuat persediaan sebelum kita kembali buat Selamanya..

==================================

Putu Bambu,

betul tu akak,orang tegur sebab orang sayang kat kita kan.....

axim said...

Nazz,

erkkkk maki aku ke hapa ni nazz...huhu

==============================

Kak Nor,

malam ni malam jumaat ekk...haha ko ingat je kan akak kalau malam jumaat....hehe

axim said...

Izal,

erkkkk TQ pakcik....wahhh nak suh aku berposing dalam surau ke hape..

================================

Chika,

yup...makan dalam...aku harus pulang....

Zoulkieflie said...

terkedu ek?hehe..

KAKTINY said...

hambik ko.. debusshhhh.. adoihhh..
eh.. dah kul 1.40pm.. nak gi solat zohor jap.. untung2 leh jemaah kat surau bawah nih.. ihihihihi

Lily.Lulu. said...

ke axim g sembahyang kat masjid luar ??

pearlEJ said...

uhukkkkkk.... mmg makan dalam okeh kalau kena mcm tu...

pearlEJ said...

uhukkkkkk.... mmg makan dalam okeh kalau kena mcm tu...

pearlEJ said...

uhukkkkkk.... mmg makan dalam okeh kalau kena mcm tu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails