Followers

Wednesday, July 23, 2008

'Menyesal TanyA'

Salam hari rabu kepada semua...hari ni saya masih sibuk dengan pelbagai urusan yang tak sudah-sudah..semoga anda semua sentiasa ceria walau di mana jua anda berada..maka dengan ini saya tingglkan kalian dengan sebuah pentomin bertajuk 'menyesal tanya'.....dengan segala hormatnya mempersembahkan...

**********************************************************

Ada seorang lelaki tua yang hobinya memelihara banyak burung.

Pada suatu pagi, semua burung kesayangannya telah hilang. Merasa si pencuri sudah keterlaluan, lelaki tua itu pun membawa masalah ini di perjumpaan mingguan di kampungnya.

Lelaki tua :

"Siapa disini yang ada burung?"

Seluruh penduduk laki-laki segera berdiri.Menyedari kesilapannya dalam cara bertanya, lelaki itu menambah

"bukan itu maksud saya"

Lalu di ajukan soalan yang lain..

"maksud saya adalah, siapa yang pernah lihat burung?"

Maka seluruh penduduk wanita berdiri. Kerana menyedari pertanyaannya masih tidak betul, maka dengan muka merah padam dia menyambung

"maaf, bukan itu maksud saya"

Sekali lagi dia cuba bertanya

"maksud saya adalah siapa yang pernah lihat burung yang bukan miliknya"

Separuh penduduk wanita berdiri.Muka lelaki itu makin merah, dan juga makin gugup, segera berkata lagi

"maaf sekali lagi, bukan ke arah itu pertanyaan saya, maksud saya adalah,siapa yang pernah lihat burung saya?"

Lalu...Isteri lelaki itu pun pun berdiri....dan seorang wanita yang lain, maka kali ini merah padam pula muka si isteri, lelaki tu pun cabut lari, menyesal aku tanya.(kata pemuda itu dalam hati)

********************************************************
a
*sekadar hiburan ringan...muhahaha

33 comments:

pearlEJ said...

wakakakakakaka.... adoihhlaaaa....

Tokyo BLUE said...

muahahahah

Tokyo BLUE said...

muahahahah

Beruang Madu said...

boleh ka soalan macam tu... hahahahahah tu memang patut kena baling kayu jer tu

Ziana said...

hahahaha...
last2 kan dah kantoi..
:P

PUTUBAMBU said...

kah..kah..!
walaupun joke ni dah lama.. aku still gelak jugak bila baca balik...
hehhee..

sungguh byk maksud burung itu...!

love-n-hate said...

ape daa burung... hampeh!! :)

lol

izal said...

ko nye burung amacam? sihat?

ixora said...

axim pn bela burung gak ker..? dh bg makan lom ari nih..? jgn asyik letak dlm sangkar jer.. sesekali kena bw main..binatang nih cepat merajuk tau kalo tuan dier tak belai..kkdg leh mati..nnt sape sedih...AXIM jugak...=)

p/s:last year Xora ader bela kura2..tebuk kr cengkerang dier ikat ngn benang..pastu bw jln2 g kompleks sukan..tp mati dh sbb xora g field work 1 week, tinggal dier kt hostel..dier merajuk kot, trus mati..sdey sgt...

Rush Murad said...

i've to read twice and infocus to make sure i get the morale... oooo.... itu ceritanya.... ubat hilang ngatok petang2 nih... :D

KAKTINY said...

mmg hilang ngantuk ptg2 yang suram dan mendung inih.. hihihi

Dakjaat said...

itulah bahayanye kalau tak pikir dulu sebelum bercakap.. akakakkaa! :p

aRa said...

hurmmmm...agagagagaga...

ita.itu said...

haha..lawak la..siot jek

Lily.Lulu. said...

papa nya burung mana ?
oopssssssss!!!

eedany said...

sukanya sebut burung... burung apa?

:)

axim said...

Kak EJ,

WAKAKAKA....:)

==================================

Tokyo Blue,

suka ko ekk..hehe:)

axim said...

Abang Bear,

tu la pasal..patutnya si bini baling jer ngan kayu...baru padan muka..

===============================

Ziana,

kantoi di situ....

axim said...

Putu Bambu,

ni lah namanya lawak evergreen,tetap segar di bila bila masa shaja..haha

==================================

Love-n-hate,

burung apakah itu?muhahaha

axim said...

Izal,

burung aku??wahaha sihat bertenaga lagik..kahkah

==============================

Ixora,

tu laaa...len kali bela binatang peliharaan baik baik tau..hehe

axim said...

Russh Murad,

hehe,harap joke ini boleh menghiburkan tokwan...

===============================

Kak Tiny,

:D

axim said...

Dakjaat,

len kali sila pikir dulu sebelum bercakap yek..hehe

=============================

Ara,

agagagagaga..:D

axim said...

Ita,

ko suka la kan akak lawak cengginih..haha..khas untuk ko lanih akak..kahkah

===============================

Lily,

adeq,tak bek cakap ngan papa camtuh...haha

axim said...

Eedany,

you pilih nak burung kedidi ker nak burung merpati atau burung garuda???hehe

mummysyafie said...

hahaha...adoii..matilah kalau ada soklan macam ni..n lagi mati kalau ada yang tak reti² ngan soklan yang diberi

Wiween @ Awin said...

uihh...locah locah! agagagaga :p

shahril aley said...

ko ni mmg suke cite tentang burung
ishishish.....

aku ade soalan utk ur fellow bloggers
"siapa yang pernah lihat burung yang dimilik oleh axim?"

cepat jawab, kalau ya ade hadiah menanti....huhuhu... :P

axim said...

Kak Nor,

tu la pasal...jom kita gelakkan ajer la..haha

==============================

Wiween,

kelucahan itu perlu jua sekali sekala untuk menghiburkan hati yang lara..haha

axim said...

Aley,

aku bleh jawab soklan tuh..kalau aku jawab ada hadiah tak untuk aku???haaa jawap jawap...

Izan said...

lawak 18SX nih. muahahahaahahha.

axim said...

Izan,

sesuai la kan untuk akak yang dah berkahwin nih..haha

Faisal Admar said...

Burung... hmm.
Burung apa? Burung murai...

axim said...

Faisal Admar,

tu namanya burung yang tak leh terbang,...boleh memanjang ajor..kahkah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails