Followers

Tuesday, July 15, 2008

Kedai ROTI!!!

Sebelum nak balik kerja ni aku ada cerita best untuk korang...jom layannn..zass....

**********************************

Akob begitu asyik menonton perlawanan bolasepak di depan kaca TV, tiba-tiba isterinya terus masuk,

"Bang, lampu di halaman depan dah terbakar tolong ganti yang baru ye".

"Pasang lampu?!!, kamu ingat saya nie TNB ke?" jawab Akob.

"Kalau abang tak mau tukar lampu, abang tolong betulkan paip air sebab airnya dah tak boleh keluar", minta isteri Akob lagi.

"Betulakan paip?, kamu ingat saya nie Jabatan Bekalan Air ke?", jawab Akob mengelak.

"Kalau semuanya abang tak mau buat tak apalah, tapi kalau abang ke kedai nanti jangan lupa tolong belikan saya gas memasak sebab rumah kita dah kehabisan gas", kata isteri Akob.

"Mintak maap bebanyak saya tak kerja kat Petronas", jawab Akob dengan sinis.

Kerana merasa terganggu Akob terus keluar ke rumah kawannya untuk menyambung menonton perlawanan bolasepak.

Kira-kira jam 2 pagi kemudian Akob pun pulang ke rumah. Akob menjadi hairan apabila mendapati lampu di halaman terang benderang, Akob terus ke bilik air, dia sekali lagi terkejut apabila mendapati paip air tak ada masalah lagi. Apabila ia ke dapur Akob mendapati tong gas juga penuh.

Pada keesokan paginya Akob bertanya pada isterinya "Awak minta tolong pada siapa...?".

"Begini bang, setelah abang keluar dari rumah semalam, saya menangis di halaman rumah. Tiba-tiba ada seorang lelaki yang sedang melintas di depanrumah kita, bertanya kenapa saya menangis. Saya ceritakan segala-galanya kepadanya. Dengan rela hati dia sedia menolong saya tetapi dengan bersyarat".

"Apa syaratnya?", tanya Akob ingin tahu.

"Syaratnya saya perlu pilih sama ada buatkan ia roti atau tidur dengannya".

" Jadi awak buat roti apa untuk dia?", tanya Akob.

"Buat roti...?!!! Awak pikir saya nie Kedai Roti ke...?!!!"

(kwang kwang kwang...)


**********************************************

*aku baru nak balik kerja nih...ishh lewat dah ni...nanti malam aku bloghop kalau sempat...semoga terhibur ngan cerita di atas yek...babai..tata..titi..tutu..

25 comments:

KNizam said...

aahhahaahahahah mmg lawak ! terhibur kejap aku tadi. hehe :)

Inah said...

kak lang baca pun menyengih :P

Ziana said...

hahahaha...
padan muka husband dia..
:P


hehehehe

eedany said...

pandainya buat ai tersengih...

hihihihi.

:)

MNN said...

kih kih kih!! :)

Arel said...

lebih baik ajak mamat tu buat roti sama2!!!??!!

Nikli said...

kalu citer je, mesti SX aje nihh..
muahhaaaahaaaa..

*creative.. think outside of box..
:p

Faisal Admar said...

lol... ending tak best :P

aRa said...

agagagaga...abis...padan muka...bgs buat pengajaran ni wat laki² yg dok ngadap bola je manjang...agagagaga...

shahril aley said...

org penat bekerja
otak mesti jadi mereng sekejap
cite mcm ni pengubat luka dara
opss DARA...

hahaha....
malam yang bosan tetapi best makan tadi...

syukur said...

mmmm... balas dendam ker si isteri ni.. tak baik suami isteri cam tu.. hidup rumahtangga ni mestilah rukun....berulah berkekalan anak berduyun duyun.. he he

axim said...

KNizam,

selamat berhibur..!!

=============================

Inah,

:D

axim said...

zIANA,

Yerrrr padan muka husband yang pemalas itu..haha

=============================

Eedany,

patut la muka icon u tuh tersengih jer..hiks..

axim said...

MNN,

KIHKIHKIH!!

=================================

Arel,

wat roti sama sama...haha

axim said...

Nikli,

kalo cerita SX ni baru sambutan hangat...kalau tak hangit ler orang namoo baca..kahkah

=================================

Faisal Admar,

ending best camana faisal?ada cadangan?haha

axim said...

Ara,

erkkkk untuk aku kah itu...haha

=================================

Aley,

wei orang duk tengok debat yang hangat tuh hang duk pi makan makan plak...hishhh

axim said...

Syukur,

kalau dah laki cenggituh camana nak aman damainyer syuk...

Princess Redbloodsnow said...

tersengih aku membacanyer...padan muke si laki tuh..

mummysyafie said...

bahaya tul kalau ada laki bini macam ni

izal said...

cuba ko nangis dpn opis ko xim...

mana tau untung2 ade amoi lalu..

boleh ko offer betulkan mentol opis ko pulak...

applepie said...

hahhaa..so hubby2 di luar sana, u better watch out... ;p

PUTUBAMBU said...

hahaha..!! kelakar..
terhibur aku..

padan muka laki dia tu kan? tulah.. menjawab sangat.. sekali wife dia jwab.. habih ko..!! hehehe...

thafiexq said...

aku tergelak sebentar dari pergelutan dengan librarian yg cilakakkkkk

Lily.Lulu. said...

huhuhuhuh ...
tau x pe !!!

:D

ita.itu said...

haha...buat roti susah..uli roti sng..kah.kah.kah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails