Followers

Friday, May 30, 2008

Ceritera JumaaT

Cerita 1:Tentang RAM

Pagi ni nak berserita tentang PC dalam opis aku nih..sejak dua menjak nih jadi lembap tak tentu fasal...kadang-kadang hang dan kadang-kadang not responding...sampai aku yang jadik mereng..Geram tak yah nak bagitau la...sib baik aku tak sumpah seranah jer komputer ni,sebab aku tau kom ni bukan tau menatang haper pun kalau aku maki hamun dia.

Last-last tadi aku kol bahagian IT dan aku explain la pasal kom aku yang bermasalah nih,dengan pantas technician IT datang dan menawarkan untuk memasang RAM 256 dalam kom aku...waaahhh ini sudah bagus,menjadikan keseluruhan nya 624 MB RAM..laju le sikit PC ni dapat process maklumat tanpa stuck...Pasni lagi rancak la berblogging..(ooppppsss berblogging masa kerja kah?terlebih sudah...)..kalau boss aku tau ni mamposs........


*Ilustrasi diatas adalah RAM yang dipasang sebentar tadi.


Cerita 2: Tentang Kerang

Ni aku nak cerita plak pasal makanan laut nih,kerang namanya.pagi tadi boleh plak sorang rakan opis bawak kerang bakar untuk breakfeast..buang tebiat ke hapa?pelik aku tengok orang makan kerang di pagi hari..bukankah Malaysian akan makan nasi lemak atau roti canai atau kuih muih sahaj di pagi hari?tapi ni kerang...diulangi KERANNNGG....impossible...impossible..

Nak di jadikan cerita member opis aku nih ajak la aku join makan kerang ni skali..aku dengan penuh musykil nyer pun(ditambah plak dengan perut berbunyik-bunyik sebab semalam tak makan) menjoin kan diri je lah,bunyi join cam ramai tapi actually aku ngan dier jer..(bukan enchek Salman yer)..member aku ni kata ni kerang bakar beli kat restoran semalam,tapi sebab tak sempat nak makan(aku pun tak paham apa yang tak sempat)maka dia bawak ke opis arini.

Bila da start makan,sedap la pulop...maka dengan gigihnya kitorang pun menghabiskan la kerang yang ada tu...kali nih everything is possible...possible..ngehngengeh..boleh tahan sedap jugak kerang nih...boleh la carik malam ni...hiks...
*illustrasi krang bakar carry forward dari semalam.

Cerita 3: Tentang Cuti

Masuk je opis pagi tadi,tak putus-putus staff datang antar borang cuti..cuti untuk minggu depan.Aku tau la ni musim cuti sekolah tapi kalau sumer da cuti saper yang tinggal nak menyelesaikan apa-apa permasalahn kerja di opis nih..diorang ni pun satu,pakat-pakat la bergilir cuti pakcik-makcik oii...last-last aku plak yang kena arrange cuti diorang..mana yang bleh cuti mana yang tak bleh cuti.


*Illustrasi borang cuti yang di submit pagi nih.

Aku paham la korang mesti nak bawak kuarga pi jalan-jalan atau makan angin,but ur job still must be priorotize first..Bukan aku menghalang tapi demi kebaikan kita bersama jugak nanti..jangan marah yer ibu-ibu,kakak-kakak,abang-abang,adik adik..Enchek Axim tidak sezalim yang korang sangkakan k.Kalu boleh aku pun nak bercuti panjang..Tapi apakan daya..

***************************************
The End,Sekian dulu untuk kali nih.

15 comments:

shahril aley said...

mari mengomen:

cerita 1: ermmm ko kritik ayat aku ye... hahaha... ko tu suke pakai "terlebih sudah.." pun not bad gak. seleps ini lebih giat blogging dari opis ye :) cayok, cayok....

cerita 2: dasar banyak songeh makan. silap skit trus rasa tak puas ati. dapat rasa seketul trus kata sedappppp..... kdg² benda kite tak pernah cube itu lah yg paling sedap bro

cerita 3: wahh ko ni kerja cum HR ke? ke ko ni boss? (bangga) tak pe masa ni ko bujang akan ckp begitu tapi bile dah kawin branak pinak baru la tau berebut dgn colleagues sapa nak amek cuti masa musim cuti skolah... jap ade persoalan. ckp mcm ni seolah aku dah kahwin & ade anak plak. hehehe....

Miss Reen said...

citer 1: ntah2 pc tuh ternak virus² degil tak?

citer 2: uih..persal makan kerang pepagi? mao tak ecir²(cirit birit)

citer 3: ye la..musim skolah..kena lar cuti.. nie yg malas time cuti skolah..rega hotel sumer mencanak! menci menci menci..time nie gwe mao cuti...~!

Ziana said...

sume komen satu2..
so ziana pon kene komen satu2 laa nih... ok jom!!

Cerita 1:
suke ko ek dpt RAM...
tp utk blogging??
sgt sesuai!!!
:)

Cerita 2:
aiyakkk!!
ade ke org mkn kerang pepagi??
mkn roti lg best!
tak pon biskut meri cicah nescafe!
perghhh layan!
:)

Cerita 3:
cuti?? alahai mokcik²...
nak cuti² msia tuh..
biar laa..
seksok ko lak nk cuti...
kan kan?
diorg cover ko laa nnt..
eh ko bukan HR kan?
:P

ita.itu said...

xim-selalu kan kalo pc mereng kan..dia ikut tuannye tau..haha...eh kerang sdp aaa..bak skit

@xiM said...

aley---->eh,tu kan ayat stacy AF6 ,aku pinjam ajor....huahuahua..tapi sedap jugak kerang tuh,nak nak cicah ngan air asam yang pedas-pedas itu...lagi terangkat...aku kejer makan gaji ler aley oii..bahagian mana?mana-mana pun boleh....hehehe

Heartless devilish--->aku pun ingat PC ni ada virus tapi da scan sumer takder pun...okeh jer makan kerang tuh,tak terCB lagi pun...haha....jom kita pakat-pakat cuti k...

Ziana--->haaa ko kan pakar IT nanti leh la tanya ko pasal IT nih,aku tau la sikit sikit..ko tanyer ada tak?ada..!!aku baru makan pagi tadi,haha,aku bukan HR la ziana,aku kerja mana-mana pun boley..(sama macam aku cakap kat aley)haha

@xiM said...

ita.itu--->ko nak cakap aku mereng ker aper nih....huhu....aku kah mereng atau PC aku yang mereng ..tidak....ambik ar dalam gambor tuh kerang,sedaaapppp..!!!

Faisal Admar said...

Ram : Pasal ram... pc dell di ofis memang sucks. Ram asyik problem sampai ofis kena tukar semua orang nye pc ke HP. Much better lah :)

Kerang : Kerang pagi2? Lepas tu mesti memulas perut kan? Ye la seafood pagi2 hari haha

Cuti : Sama je di LHDN pun. Tapi sunyi2 la best... takde sape nak ganggu. Aman sentosa :)

akupunyahal said...

kerang bakar/rebus tu looks yummy....

Inah said...

ade org makan kerang bakar ke pepagi..adehh..inah sempat minum milo je :)

cuti cuti..cuti inah pun dibekukan..nasib baik sempat mohon awal utk ke sabah tengah bulan depan :D

hang mai KL tak?

MOLY said...

wah .. ada 3 citer .. ada la 3 komen ..

1) pc dah laju, kalau lepas nih lambat gak update tatau laa .. hehehehe :P

2) lily suka gak makan kerang .. kerang bakar ke .. rebus ke .. cicah sos dia .. nyam .. sedap !! :D

3) axim nya cuti dah arrange kan belom ?? hehehe ~

:)

happy weekend !

@xiM said...

Faisal Admar--->ohooo Faisal kejer LHDN yek...tadi pagi makan kerang okeh ajer...tak memulas pun perut..haha..perut kebal kot..

malim--->tu kerang bakar malim,memang sedap wealaupun yang semalam punya...haha

Inah---->Inah,selamat fly ke Sabah yek nanti...Esok aku pi KL ,nanti jumpa korang kat sana k...

Lily--->bukan lily ke tetiber lambat update lately?hahaha,cuti tak arrange lagi la cik lily,kejer banyak nak cuti pun boss tak kasi,ujung minggu je lah gamaknyer bleh cuti...

Najib Ariyan Ali Basha said...

wuihhhh... ganas giler pangakat azim nih oiii.. jangan memain, approvekan cutilah... panggil IT staff sepantas kilatlah... makan kerang pepagi lah.. mana ada orang lain leh buat cam tu... kalau bukan Maharaja Diraja syarikt tu

@xiM said...

abg bear--->pangkat?mana ada bang,saya nih kuli sajor di syarikat ittu...hamba hanya pencacai yang hina...huhu...busykah kat KL?

NN said...

hang asik dok update blog laju2.. sbb tuh pc dah nak mengong..

kerang bakar bukan rentung ke..?? itu kerang rebuss maaa.. xmakan malam tuh.. mm, ok.. heheh.. segan maa..!! sian hang..!!

hiskkk, cuti aku seminggu dah abiss..... mo cuti lagik laaa..!!

@xiM said...

nikli--->aku pun rasa camtu nikli,pc nih dengki sebab aku dok hapdet blog jaa...haha

yelah ajak org tu dinner tapi dia tak sudi kan...patik sedar siapa diri patik...kehkeh..

jom sambung cuti sebulan lagik..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails