Followers

Tuesday, May 27, 2008

Hari ini Dalam Sejarah

(DISCLAIMER:ini adalah entri yang dah basi...aku baru jer sempat nak update malam isnin nih...semua gambar-gambar di bawah adalah ihsan dari cik lily dan kak non..hehe..tq so much.)

Kejadian ini berlaku malam hari jumaat yang lalu,di mana aku berkesempatan untuk bertemu muka secara nyata dengan rakan-rakan bloggers yang selama ini hanya dikenali di hadapan skrin laptop ini sahaja..dan peserta-peserta bagi perjumpaan secara live ini adalah:

Ziana & Lily-dan bila nama ini di sebut sudah pastilah perjumpaan ini akan bertempat di William(bak kata lily ni tempat rasmi dia untuk jumpa bloggers)

EA,bf lily yang bertindak selaku mr.snappy yang membantu merakamkan gambar-gambar di tempat kejadian.
ini pula nikli, bloggers yang datang dari JB tetapi berkampung halaman di utara tanah air.

Shahril Aley - bloggers dari Batu Caves selangorZahir,bukan bloggers yang merupakan kawan baik kepada nikli dan aleyInah (bloggers) yang di katakan mempunyai hubungan yang SESUATU dengan aley..(nak tau lagi lanjut tanya dia sendiri k..hehe)Dan akhir sekali,last but not least-tentulah aku sendiri...actually aku dah terlambat sampai malam tuh,aku tiba da nak dekat pukul satu pagi...diorang da berkumpul dalam kul 12 macam tu..tapi takper,nasib baik leh join gak ngan diorang makan kat William..thanks to aley n nikli coz fetch me up kat tol jalan dutra...kalau tak mesti aku sesat tah ke mana-mana.

So setibanya aku kat sana acara makan-makan dah pun di mulakan sebelum tu,sebelum aku tiba diorang order:

Makan hati aku tengok apa yang diorang makan...tak sempat nak merasa..huhu...nasib la orang sampai lambat kan..aku paling berkenan tengok mee raja tuh...next time kena menyinggah lagi kat sini okeh..Bila aku tiba aku teringat nasi goreng ketam yang pernah ada dalam entri lily sebelum nih,so aku order mender tuh dan jugak ribena blended....ayam pandan pun aku sempat rasa,memang sedap ayam pandan tuh...patut la nikli duk sebut-sebut sampai ke hari ni..

Acara makan-makan pun bersambung kembali..Nasi goreng ketam tu pun aku suka...tapi aku lebih prefer namanya nasi goreng seafood sebab sehala isi seafood dia buh kat dalam tuh...tapi apa ada pada nama,yee dak?kitorang bukan setakat makan-makan jer,riuh-rendah jadinya bila semua orang mengutarakan isu-isu panas ataupun isu-isu yang suam-suam...aku yang tak berapa paham pun tompang gelakkan ajer..hahaha..yang pasti korang semua memang BEST..!!!


Kalau korang nak info-info mendalam berkenaaan dengan apa yang dibincangakan,silalah jengah blog diorang k,(ziana,lily,inah ,nikli dan aley)..pasti korang akan mendapat gambaran yang jelas tentang apa yang berlaku.Untuk pengetahuan,ni kali pertama aku berjumpa dengan bloggers..dan apa yang aku paling teruja ialah walaupun baru berjumpa tapi keadaan tidak kekok sama sekali,mungkin ada benar kata inah,ada chemistry antara kami bloggers ni..hehe

Lama gila kitorang lepak,sampai uncle william tuh da nak tutup kedai baru kitorang berganjak...ye lah,bila da berbual mana nak tau berhentinya...tambah-tambah lagik sibuk membincangkan isu-isu terkini dan lazer melazer ni,lagi bertambah rancak suasana...

Sebelum balik macam biasalah,sessi bergambar diteruskan dan kali ni kitorang amik gambar ramai-ramai kat parking lot..thanks lily for the nice pictures..tq so much...


Aksi-aksi terakhir sebelum bersurai

Kesimpulannya,aku sangat ENJOY..!! terima kasih korang sumer yang sama-sama meluangkan masa untuk bertemu sebegini,next time haruslah kita bertemu lagi yek..

ziana-ko memang sempoi,seronokbersembang ngan ko

Lily & EA -Korang berdua serasi bersama,glad to see both of you

Nikli-hang memang petah berkata-kata dan menyakat sebenarnya..terhibur kami malam tuh,

aley-ko ngan inah SESUATU kah?hehe,

Inah-nice to meet you..ko pun memang petah berbicara,bley la lawan ngan nikli tuh,

Zahir-bila ko plak nak buka blog?kami tunggu k..anyway nice to meet you too..

*banyak gila kejadian pecah perut malam tuh...sampai aku dah tak tau nak gelak citer yang mana satu dah...sekali lagi aku nak ulang-korang memang BEST..!!

18 comments:

NN said...

hehe..
finally hang update jugak..
So, next time hang plak amik aku.. amik kat JB.. hehe..

yesss, mee raja tuh mmg sedap.. ayam pandan mmg lagik sedap.. patut laaa kak non awai2 lagik order ayam pandan tuh..

takpa, xpaham pon gelak aja laa.. yang penting hati hepi.. :D

p/s: next time sila awai bagi mengelakan makanan habis dibaham oleh harimau2 yg lapar.. ngaummmmm....

en_me said...

ammvoiii, sonoknyer pagi pagi buta makan ramai ramai..

shahril aley said...

aku rasa harimau yang menganas membaham adalah incik hans isaac celop yang sedang kelaparan dari JB tu. pasai tu ko tak sempat nak merasa mee raja. hahaha mee raja tu peveret aku la. ayam pandan tu macam biasa je lagi best bangkok house.....

kepoh kan incik hans isaac celop tu... mulut tak reti senyap ade aje nak kenakan orang. hahaha...

wei time kasih daun keladi bg tumpang umah sbg transit aku naik bas yang sejuk gile. nasib baik la lemak badan ni banyak kalau mcm nikli mesti dah mati kebekuan.

Inah said...

hehehe..akhirnya ade entri ni..lalalala..

mesti sengih depan laptop kalo baca entri masa kita bersama

weh..bape kali mau habaq kami BEST..kami memang BEST dan yang penting SO SWEET :)

Nikli petah kah..muehehhee..dia terlebih dos makan kat william kot..xpe..dia kena makan banyak skit kasi bulat :P

ita.itu said...

yaampun n3 nih wat aku lapo la..hehe

mummysyafie said...

ish..jumpa blogger yer..lapar lah tengok pic tu

Ziana said...

akhirnyeerrr!!!!
:)

ayam pandan the best!!
NO cheese goreng plsss..
muahahahaha....

nikli mmg rimau sungguh...
kuat mkn tp keding!
:P

pokpek pokpek lak tuh si keding tuh..opss sorry babe!
:)

best kan mlm tuh..
sumenye SESUATU but SO SWEET!
:)

nnt mai kl calling2 laaa
:)

@xiM said...

nikli--->yup,,,akhirnyer..haha..no hal,nanti aku bleh je amik ko hingga ke hujung dunia pun boleh..haha,mee raja tuh sedap sangat ker..aku tengok terliur bangat k...takpela maybe next time bleh makan lagik...caman la aku nak sampai awai nikli dah bas tuh cam siot..bawak slow nak mampus..huhu

en_me---->seronok...kitorang sahur pagi tuh sebab esok nak berpuasa sunat..kehkehkeh

aley--->aku da agak mesti H celup tuh baham sumer makanan kasi habis,nampak jer camtuh tapi nafsu serakah besar..hahah..bukan setakat bernafsu tetapi bley tahan gak kenakan orang,especiallt inah,asyik kena jer ngan dia...haha,no hal bebe,next time datang bagitau jek,bisa diaturrrr...

@xiM said...

inah--->aku pun ssama sengih cam ko gak inah kalo baca entri nih..hmhmhmh...betul tuh inah,korang memang SO SWEET....!!!

ita---->so bila lagi ita nak join kitorang nih,konpem terus kekenyangan kalo join..

mummysyafie--->aah kak,jumpa bloggers...seronok pi makan makan sambil berbual mesra...haha

Ziana-->ayam pandan best,cheese goreng aku tak paham...nikli rimau yang lapar membuas...bukan setakat buas tapi kuat bersembang..haha...jangan marah yek nikli kitorang ngumpat ko dalam komen box nih..orait beb,nanti kita calling-calling naa...

arsaili said...

salam..seronok nya berjumpa jumpaan

@xiM said...

arsaili--->tu la,bila bro arsaili balik malaysia?boleh jua berjumpa-jumpaan sebegini..

Najib Ariyan Ali Basha said...

tanak komen... jeles!!!!

@xiM said...

abg bear-->nanti adaer rezeki kita jumpa,insya Allah..

NN said...

awat sume nak kutuk aku..
jeles sama aku kann..

aku makan banyak pon, kilo berat still maintain..

kalo korang, makan lebih sket, mesti penimbang tuh pon bole rosak..

@xiM said...

nikli--->amboih nikli...kitorang gurau gurau manja la...aku tau hang kilo berat konpem maintain,payah nak naik...terasa lak aku bila sebut penimbang bleh rosak..haha..aku dah la makan bleh tahan gak..haha

Redbloodsnow said...

ramai nyer bloggers yg hang jumpe ximmmmm..

menjeles plak aku nengok
aku baru jek 3 bloggers aku dh jumpe
**sobsobsobsob**

MOLY said...

axim .. mekasih sebab sudi luangkan masa melepak dengan kita orang sampai ke pagi ..

harap2 x serik la ye jumpa kite org lagi. kalau dtg KL bg tau ye .. leh nanti lepak2 mkan kat william .. banyak lagi menu axim x rasa .. hehehe ..

axim pun bess jugak !! layannnnnnnnn kan je
;)

SESUATU betol .. hahahahhaha !!

@xiM said...

zie--->hang menjeles ngan aku yek...nanti aku pi kuching bulan 8 ni harus la kena berjumpa ngan ko okeh..

Lily--->takkan seriknyer aku nak jumpa korang lagik...dun worri ok,next time ada kesempatan kita bertemu lagi di lembaran baru..apa yang aku merepek nih,sesuatu betul la..haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails