Followers

Friday, May 23, 2008

Realiti Yang Tak Seindah Mimpi

Aku ingat dia tak bisa memberi,

Aku rasa dia hanya pentingkan diri,

Aku fikir dia sengaja mengguna kuasa untuk dihormati,

Nyatanya aku silap..

Dalam ketegasan dia ada kelembutan,

Bila aku kesulitan dia datang menghulurkan tangan,

Dan bila aku kalut dia muncul mencari penyelesaian.

Akhirnya aku malu sendirian...

Malu sebab selalu fikir yang bukan-bukan..

Padahal dia juga sama seperti kita,masih lagi insan.

*Aku baru belajar bertatih..bimbinglah aku tunjukkan jalan..

(entri ini direka khas untuk boss aku..mungkin agak lambat untuk aku meyesuaikan diri dengan caranya yang agak agresif..tapi lama kelamaan aku mengerti sudah..Untuk hal tadi,terima kasih boss..kalau tidak kerana dia,pasti aku sudah langsai..)

5 comments:

Anonymous said...

bukan senang nak jadi ketua..bukan senang nak memimpin..hati org bawah kena jaga tp matlamat kena tetap di utamakan..kadang2 terpaksa makan hati bila ada yg membenci...konon2 ketua strict..
apa2 pun WIN WITHOUT FIGHTING..
Bila kita di atas selalu2 la padang ke bawah kerana kita juga org bawah pada org atas kita..

MOLY said...

jangan la sedih2 k
:)

@xiM said...

anonymous--->thanks for the comments..

lily.lulu--->lepas jumpa korang semalam aku da ceria sangat-sangat balik,hehe

Najib Ariyan Ali Basha said...

Insan yg kita nak sayang akan sayang sangat.. nak benci akan benci sangat... itu lah boss kita...untung abang dha takder boss... nanti kemudian mungkin akan ada lagi

@xiM said...

abg bear--->tu lah,boss nih kadang-kadang ok...kadang-kadang tak,ikut angin dia jer..tapi axim dapat rasakan dia nyer intention-to makes me a better worker sebenarnya...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails