Followers

Wednesday, May 28, 2008

It's a NeW DaY

Keadaan kat tempat kerja lebih teratur hari ni..Banyak benda dapat di selesaikan dengan tenang dan tidak mengambil masa yang lama..apa-apa masalah, cuma hadapi dengan senyum(bak kata DEWA dalam lagu mereka.) Pasti keadaan akan baik-baik aja.Walaupun tak semua dapat diselesaikan dengan mudah,tapi sekurangnya aku mencuba..mencuba untuk mempastikan hari yang aku lalui akan tetap penuh dengan warna.

Tadi tengah hari,kuar lunch..hari ni malas nak pi lunch jauh-jauh,so lunch dekat tempat biasa,TESCO.Medan selera nih sentiasa sarat dengan pelanggan yang ramai memenuhi ruang makan.Mungkin ramai orang lebih selesa untuk lunch di tempat tertutup begini,tak la panas sangat.

*da naik jemu dah aku tengok medan selera nih,hehe
Biasanya kalau datang kat medan selera TESCO nih mesti rambang mata tak tau nak makan apa,dah banyak sangat stall dengan berbagai jenis hidangan..pusing punya pusing-Western Food Corner jua yang menjadi pilihan.Ok gak tuh,aku teringin nak makan spaghetti bolognaise.


*ini chicken Chop enchek Salman
*dan ini plak Spaghetti Bolognaise yang aku punya.
*tengah nak makan nih HP plak wat hal,setting languange lari la...
*makan la dulu,pasni baru tengok apa ke halnya dengan HP aku tuh..
*khusyuk giler enchek Salman menhadap makanan

*makan jangan tak makan...makan jangan tak makan..

*air len che kang(kat tempat aku order eja camnih,tak tau betul ke tak)
*akhirnya aku gagal menhabiskan spaghetti nih,sebab kuahnya cair amat..dan rasanya plak ok,tapi tak memadai untuk aku habiskan..
*Makan len che kang je lah..bab-bab makan nih memang aku cerewet,tak sedap aku tak makan terus.
Ni lah actually masalah ngan HP aku tadi,setting Chinese languange plak yang kuar masa nak tulis mesej,menyebabkan aktiviti SMS tergendala kejap tengahari nih,aku godek punya godek HP nih tak jumpa jugak setting yang mana satu nak tukar english languange balik..last-last aku pi kedai tepon jer nak suh orang kedai tepon tuh tolong tengokkan.
Aku mintak tolong Uncle nih tolong tengokkan..sikit punya lama dia duk belek HP aku nih,last-last tau dak dia cakap apa?

'i tak familiar la ngan u punya HP,so cuba u try cek balik setting languange nih'

Macam nak hempuk je uncle nih bila dia cakap camtuh,sah-sah la aku dah try tukar setting kalau tak watper aku pi mintak tolong dia....hisshh...takper la,aku kena try cari jugak la walau camanapun..ada masalah camnih baru leh belajar banyak lagi pasal HP ni.

*akhirnya aku berjaya setelkan masalah ni sendiri..rupanya just hold dekat * punya tanda pada keypad then the languange will automatically change..bimbo sungguh aku nih..hihi

26 comments:

fusarium solani said...

wah bestnyer makan sphagetti azim!
office azim kat sebelah mana? ftz ka?

shahril aley said...

wei aku keKONFIUSan dgn statemnet ko la. kata dah jemu tengok medan selera ni tapi dalam masa yg sama rambang mata x tau nak pilih makanan pasai banyak stall & menu. hehehe.... sila jawab?

tiap kali klua muke enchek salman mesti posing makan yg sama. hahaha... mati la aku kalau die baca :)

suke ayat ko "bab-bab makan nih memang aku cerewet,tak sedap aku tak makan terus" - teringat kisah di rumah ko masa aku tumpang. hehehe...

ooo msg kepada nikli, tak pe ang anta je pasai die mmg pakar gak baca bahasa cine ni.

sungguh SENGAL uncle kedai handphone tu... soh die tutup kedai tu la.

the end... komen aku yg panjang ini :)

Inah said...

spageti kat mana tau sedap..kat uncle williammm

serius..inah rajin gak try2 spageti..tapi paling sedap masih kat uncle william :)

mummysyafie said...

reti ke bahasa mandarin ni axim..nampak berbelit² je macam spaghetti..

Faisal Admar said...

Wah sekali kuar bahasa cina terus :P
Nampak macam sedap saja spaghetti tu. Tapi chicken chop nampak lebih enak... cuma kenapa chicken chop tu dia bagi sudu dan garfu? Pertama kali tengok. Hmm... kerja TNB ke?

Unknown said...

asyik makan sedap ja dia neh.. dan2 mai perot berbunyii hahaha

NN said...

aisey, msg mcm penah aku dapat aja tuhh.. tapi mmg tak tau apa benda hang nak cakap..
huhuhu...

ala, spagethi hari tuh pon xde.. kempunan gile aku.. mm, xmerasa laa smpi balik ke jb kann..

SaifulBashrie said...

uik makanan cambest ja...
aiyaq laicikang...
lama gila xmakan..
makan ka minum aa? mana 1 yg betui? hikhik

@xiM said...

fusarium--->opis kat sebeLah TESCO jer...spaghetti tuh tak sedap ler...huhu

aley--->wahhh komen panjang giler...saja jer aku wat statement jemu tengok medan selera tuh baru tak nampak sangat aku ni kuat makan...haha,enchek salman kem salam maut kat ko,dia kata dia tak fotogenik macam ko...haha,yup,aku memang cerewet sket bab bab makan...tak tau naper tapi a bit fussy..untuk uncle tuh,aku sarankan dia amik kursus belajar cara guna HP sebelum bukak kedai HP .Sekian jawapan dari aku.

Inah--->inah cakap camtuh macam nak suh i pegi william lagi la nih..yee akan di usahakn kemudian..Insya Allah ..kita jumpa kat william lagi nanti k,

@xiM said...

mummysyafie--->mana nak tau kak,sajer je type mandarin tuh berbelit2 camtuh,setting HP lari jap...pastu bimbo tak reti nak tukar balik..terasa bimbo tahap dewa ketika itu..

Faisal Admar--->ni mesti tak baca entri nih betul2..kan da cakap spaghetti tuh tak sedap..sampai tak terhabiskan...chicken chop tu ok,bleh tahan..

Lindosh--->perut berbunyik tandanya mintak di isi..dah dah pi carik makanan tuh...pi..pi...(cam halau jek bunyinyer..)hehe

@xiM said...

nikli--->macam kenal yek msg tu,aku pun tak tau aku tulih apa..janji tulisan mandarin kira bahsa cina je la...sowee about spaghetti ari tuh..memang ada kesilapan teknik yang tak dapat di rungkaikan...Hang la wat spaghetti plak,nanti aku pi umah hang yang nyaman tu k,deal or no deal?

Bash--->dua dua betul Bash..mula-mula makan pastu minum...air len che kang tuh nampak jer sedap tapi rasa yang nit that great...usah tertipu dengan foto yang di sajikan..sekian..

shahril aley said...

waaa aku takut la nak jumpe ko lepas ni. mana tau terserempak skali dgn encek salman. mau die bertukar jadi incredible hulk hijau plak. tak de maknanya fotogenik tapi fotoGEDIK ok la kot. hehehe.....

NN said...

sendiri yg cakap kann..
fotoGEDIK..UNTA laa hang nihh..

to axim:: no deal.. aku meme tak reti masak.. hikss..

shahril aley said...

nekli - cittt sibuk plak mamat unta ni nak ngomen aku nye komen...suke ati la. hahaha..... gambar aku dgn unta tu mana? cepat la forward kat aku.....

azim - nekli tu pandai masak air je...

@xiM said...

ALEY---->enchek salman tak kesah ko komen dier camtuh..dia kata nanti dia pose lawa lawa untuk aku buh dalam blog..muhahaha...sapa yang gedik nih..ko ke nikli..hahah...unta pun unta la...

Nikli--->aku tau hang OTW ke tg.tokong skang...so tak beron9 la kan..aku pun nak mintak gambor dua insan menutup muka dengan bantal tuh..kehkehkeh..sila send di alamat emel k..trimas..

Ziana said...

alahai uncle tuh...
xtau ckp xtau..
hehehehe

eh ko msk ek?
nak skittttt
:P

MOLY said...

sedap nyaa la pulak tgk chicken chop tuh .. spaghetti tuh sedap x axim ???

:D

@xiM said...

ziana---->tu lah,uncle tuh nak tunjuk terer la plak...tensi betul aku...kalau nak kena mai penang k...huahuahua..ajak lily skali..

Lily---?spaghetti tuh tak sedap..!!inah kata kat william lagi sedap....haha

Unknown said...

muke uncle cine tu mcm lee hung kiong..haha..bapak aku n xel :P ingtkan lee hung kiong td..hehe...

@xiM said...

angah--->amboh ko ngah,tak leh lupa hangpa punyer lee hung kiong tu noooo......sayang sangat la tuh..

ita.itu said...

spagett kalo kuah cair x sdp kan dik...kena pekat gak br pehhh

@xiM said...

ita--->tau takper...tu yang aku sampai tak habis makan tuh..sos macam air jer...tengok la kaler kuah dah tau tak pekat..ehhh banyak komen lak aku kan ...nabi kata kalau tak suka makanan diam jer....hmm kena diam la cam ni...

NN said...

tau sesuatu, DIAM..!!

Ngeesssss....

Najib Ariyan Ali Basha said...

azim... ini amoi manalah sudah hantar sms kat azim nih??

UMMIRA said...

azim...ko tau tak petang ujan yang lobat ni...perut aku ni tengah lapar sangat...tengok lak ko nyer makanan dalam ni...eee mmg aku teruje & telio tol la...

@xiM said...

nikli---->statement yang paling hangat tuh...ngehngehngeh...tapi valid lagi kah?

abg bear--->bukan amoi hantar la,saya nak antor kat org tapi tersilap bahasa daaa...

remiraf--->ujan lebat ekk...sian dier...pi cari makanan nun wat panas kan badan...hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails