Followers

Thursday, May 29, 2008

Sweet Revenged

Kembali lagi kita bersiaran dalam rancangan jalan-jalan mencri makanan bersama Enchek Axim.Kali ni krew kami akan membawakan anda ke sebuah restoran yang tidak asing lagi,sebuah restoran yang berkonsepkan makanan itali,ianya merupakan sebuah restoran yang hamat glemer juga di abad ini-memperkenalkan Restoran Pizza Hut..(diiringi muzik yang mendebarkan).

Bagi episod ini selebriti undangan kita tidak lain tak bukan pastinya enchek Salman(selebriti kah?lagipun tu jer teman makan yang aku ada..haha)..Enchek Axim dalam misi mencari Spaghetti Bolognaise di Pizza Hut ini sebagai tanda tidak puas hati beliau terhadp spaghetti TESCO yang di makan tengahari semalam.
Dan ini dia yer tuan-tuan dan puan-puan,Restoran Pizza Hut ini bertempat di TESCO (lagi?dah tu jer yang dekat ngan opis aku,makan jauh-jauh tak sempat lak nak balik sebelum pukul 2)..dan lokasinya yang agak tersorok tidak menghalang lansung orang ramai dari mendekati restoran ini.

Dengan menunya yang berbagai-bagai,namun Enchek Axim tetap tegar untuk menorder Spaghetti Bolognaise,wlaupun Spaghetti di sini mungkin tidak sesedap di William(bak kata lily dan Inah),

Ini dia selebriti(?) undangan kita pada hari ini-Enchek Salman(buat kali ke seratus nya aku mengumukan nama dia dalam blog aku nih)..kali ini dia tampak tidak kekok dan segan lagi untuk bergambar setelah terkena serangan lazer dari orang inih semalam(kehkehkeh)..

Ini pula Hos kita untuk episod kali ini-Enchek Axim merangkap orang yang kuat makan.Sebab tuh badan dier beso semacam jer...(kuikuikui-maaf naa,terkutuk diri sendiri plak)..Tampaknya dia nih tak sabar-sabar lagi menunggu hidangan tiba sebab nak tibai cukup-cukup..tungguuuu....

*Piza yang kami order ialah Thai Chicken-atas tuh topping ngan chicken and nenas
*Dan ini pula Spaghetti Bolognaise yang di pinta,Enchek Axim teruja bangat tuh..

Kan aku dah kata,tengok la cara dia sumbat Spaghetti dalam mulut tuh-macam tak nyempat-nyempat...sabor sikit naaa....Tak lari nyer spaghetti di kejar...lain la kalau Enchek Salman tetiber menyambar spaghetti tuh dari pinggan..tu lain citer la..ish ish ish..anak sapo lah ni..ish ish ish..

*Stick Bread-nak order Garlic Bread tapi da habis...Hampeh betul laa...

*Konon-konon dah kenyang la nih..tak larat nak habiskan..takder maknanya..


*uik,ada lagi rupanya menu lain...Ini nama nyer Kepak ayam,harganya murah ajor,cek sendiri kat Piza Hut berdekatan.

*mmmmm sedapnya kepak ayam nih..(errkk sejak bila aku makan kepak ayam nih?konpius konpius..)

Dan seperti biasa minuman yang ada ialah air Pepsi kalau tak silap saya..Pepsi ke Coke..ntah lah...tak reti nak bezakan...

*come on...come on...just another one slice ok...

Setelah puas menerai semua makanan nih,krew kami kekenyangan lalu terasa seperti ingin menamatkan penggambaran di situ juga...jadi tiada lagi gambar-gambar untuk tatapan penonton sekelian.Bila Enchek Axim bertemu di gelanggang makan dengan Enchek Salman,Insya Allah semua makanan akan habis dengan licin..nasib baik sudu dan pinggan mangkuk tuh tak boleh nak telan,kalau tak bankrupsi la Restoran nih.(Muzik penghujung Rancangan mula berkumandang)

Enchek Axim:Ingin jalan-jalan Cari makanan?JOM IKUT SAYA..!!!(ayat last bagi episod kali ini.)

*Next shooting esok pulak okeh...jangan ke mana-mana...terus setia bersama kami..

15 comments:

11 said...

betul mcm rancangan jalan2 cari mkn. sedap pulak mkn pizza kan?

shahril aley said...

hahaha..... sejak bile ko buat program makanan sendiri? ermm bile muke aku boleh masuk plak?

lazerkah aku dengan enchek salman. ohhh tidak... aku hanye berkata yg benar lagi sesungguhnya benar. tiada HP dalam komen aku. kpd enchek salman, kalau makan ati sila beli ati ayam goreng kat pasar malam. huhuhu.. ampun encehk salman :)

nampaknya axim sudah menunjukkan belangnye bile berada di hadapan makanan.kire mlm minggu lepas ko cover² la control macho makan depan ziana, lily & inah?

tak pe korang abiskan makan, membazir itu amalan syaitan......

Redbloodsnow said...

Xim, aku paling benci taw ngan spaggetti kat pizza hut
cikit banget sichhh!!!
leh meroyan aku kalo order bende alah tuh

mane x nyer
dua kali aku sumbat dlm mulut aku
tros FINISHED!!! huh!!
at least aa dorg letak byk ckit ler kan.

neh kedekut taik idung masin!!!
puiiii...


:p

Redbloodsnow said...

Xim, aku paling benci taw ngan spaggetti kat pizza hut
cikit banget sichhh!!!
leh meroyan aku kalo order bende alah tuh

mane x nyer
dua kali aku sumbat dlm mulut aku
tros FINISHED!!! huh!!
at least aa dorg letak byk ckit ler kan.

neh kedekut taik idung masin!!!
puiiii...


:p

Inah said...

spaget pizaa hut??huhuhu..besh lagi spageti william..muahahahaha

gelak jahat :P


serius..kalo hang nak bolognaise yg banyak..sila order kat william :D

adehh..pokcik william x mo bg komisen ke kat aku yg pomot dia nih :D

anyway, hang cover makan ke depan kitorg??adehh..x yah cover2 laa

@xiM said...

gyena--->ntah...tetiba mood nak makan pizza lak arinih...sedapp..

aley--->hang nak masuk rancangan nih bila bila jer k,takder hal punya...bagitau jer kat aku..enchek salman kem salam lagi kat ko..hahaha..mana ada aku cover makan.,memang aku makan macam tu lah..buruk lantak org kata..

Zie--->tau takper..aku pun benci sebab spaghetti kat situ sikit yang hamat..aku ni dah la berselera besar..tapi bagi spaghetti sikit cenggitu mana cukup...sib baik masa suntuk kalau tak...

Inah-->mana ada aku cover inah,aku macam yang hang tengok ler...aley tu yang wat spekulasi pasai aku...huhu

:: Wiween :: said...

kalo kak ween suke hawaiian chicken xim oi...ade nanas gak atasnye.huehehe besh besh.jom pi dome plak.:p

Mediviron UOA Clinic said...

hi! Bangkok Tomyam is a famous Malay restaurant serving tomyam. It is located quiet near to Penang airport in bayan lepas.

Directions:
http://und3rtaker.blogspot.com/2007/11/tomyam-at-bayan-lepas.html

@xiM said...

wiween---->hawaian chicken ok jugak..tapi i kurang sikit piza piza nih...kom ke dome?joommm!!!nak belanjer yek?i on jer...

Chen--->Thanks Chen!!!

ita.itu said...

yaampun...saje je ko kan letak ayam tuh posing baik jek..hehe...mcm pizza william je..hahaa.mana sdp ngan william?

@xiM said...

ita->tak makan lagi spaghetti kat william,tapi menurut lily dan inah diorang kata spaghetti kat william memang PERGGGHH....nanti kota pi try ok?hehe...jangan bawak anak anak tau malam malam..

MOLY said...

aku tau mmg aley nih kuat makan .. cuma ari tuh masa jumpa dia control .. x mo makan banyak

hahahahaha !!

len kali jgn control2 tau .. bedal aje.

kalau control diri sendiri la merana

:P~

@xiM said...

lily---->wei lily,sejak bila plak nama aku nih aley?ko silap taip kah?hahaha

aku arituh bukan kontrol...tapi bersopan santun,muhahaha..lagipun korang dah la tak tinggalkan makann untk aku time tuh..sobsobsob...

NN said...

ehh, credit utk aku penat penat goreng bihum xde kee..??

*petua nak sedapkan bihun: percikkan sedikit air peluh, muahahhahahahaahhahaaaaaaaa...

ntah hapa hapa aku komen kann..

@xiM said...

nikli---->okeh okeh...nanti aku puji ko sebab kasi bihun yang sedap masa kita pi kl arituh....sedap gil;e bihun yang ko goreng tu weiii...nanti wat nasik goreng plak untuk aku...haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails