Followers

Thursday, June 26, 2008

Hero LAHM strike late to seal GERMANY Final Place

Salam bersiaran.Semalam aku tidur awal dalam pukul 10 malam sebab nak bangun untuk menyaksikan kemenangan Germany dalam perlawanan separuh akhir,dan Alhamdulillah,Germany mara ke final namun pasukan Turkey juga amat boleh di puji atas persembahan yang sangat memberansangkan.Kredit untuk mereka,namun adat pertandingan pasti ada yang menang dan kalah-Germany mara ke FINAL!!('',).Meh kita review sikit pasal perlawanan awal pagi tadi:

Tempat:St.Jacob Park,Basel
Suhu: 26 Degree Celcius

PENGUASAAN TURKEY

Babak 45 minit pertama menyaksikan penguasaan padang yang baik dari pasukan Turkey.Namun Germany juga masih mampu menghasilkan serangan merbahaya,tapi ball possesion nyata lebih memihak kepada pasukan Turkey.Kredit untuk Turkey.Ringkasan untuk Separuh masa pertama:

6'-Kazim kazim(Turkey) membuat cubaan tepat ke arah gol lawan namun terkena palang..(masa ni da rasa germany macam tergugat pun...hmmm)
17'-Micheal Balaack(Captain Grmainy) dapat peluang yang baik untuk menjaringkan gol tetapi terlepas peluang tersebut..(isshhh sayang giler...)
22'-kesilapan pertahanan Germany menyebabkan Ugur Boral(Turkey) menjaringkan gol pendahulu hasil sepakan kazim kazim yang mengena palang sekali lagi dan di susuli dengan gol dari Ugur Boral.Kedudukan 1-1
*Gol dari Ugur Boral(Turkey)

26'-Hantaran cantik Lukas Podolski(cayaaaa lah!!) ke arah gol lawan memberi peluang kepada Bastian Schweinsteiger menjaringkan gol penyamaan,4 minit selepas gol pendahulu Turkey.
*Lukas Podolski dan Bastian Schweinsteiger meraikan gol penyamaan.

33'-Lukas Podolski terlepas peluang yang sangat baik untuk menjaringkan gol,tetapi tersasar.
Tamat separuh masa pertama dan kedudukan masih terikat Turkey 1 dan Germany 1.

GERMANY KEMBALI BANGKIT

Separuh masa kedua pula dapat dilihat Germany mula mendapat rentak untuk menyesuaikan diri dengan corak permainan Turkey.Namun elemen tuah masih di ambil kira di mana tuah lebih menyebelahi pasukan Germany,lantas melayakkan Pasukan itu ke Pusingan akhir bagi Kejohanan EURO2008 ini.Ringkasan di masa kedua perlawanan:

54'-Thomas Hitzsperlger (Germany) membuat cubaan yang menarik ke gawang Turkey.
72'-Hitzsperlger membuat cubaan sekalilagi tetapi hanya tersasar beberapa inci jer dari gol(uuuhhhh sayang seribu kali sayang..)
79'-Miroslav Klose menjaringkan gol menerusi tandukan cantik,hasil hantaran menarik daro pemain pertahanan,Philip Lahm(aku suka tengok Lahm yang lincah ni main,memang lajuuuu giler...)
*tandukan Klose menjadikan Germany sebagai pendahulu

86'-Aku bajet Germany da menang dah lepas Klose jaringkan Gol tetapi tetiba Sabri(nama cam melayu plak kan,Turkey)menghantar bola cross depan pintu gol dan Semih senturk berjaya menjaringkan gol penyamaan...(arrrgghhh geram jer aku rasa...)
*Gol dari Semih Senturk(Turkey)

90'-Minit terakhir ni menyaksikan pemain pertahanan,Philip Lahm menjaringkan gol kemenangan kepada Germany..!!!
*Philip Lahm yang menjaringkan Gol kemenangan pada GERMANY!!

Sensasi sangat gol terakhir dari Philip Lahm yang menjaringkan gol kemenangan pada pasukan Germany..Syabas pada Germany!!!Dengan kemengan ini melayakkan Germany ke Final bagi kempen EURO2008 ini..

{Hebat kan 11 minit terakhir 3 gol di hasilkan dalam perlawanan ni..!!}

*Lukas Podolski dan Micheal Ballack
*Germany yang meraikan kejayaan mereka dapat mara ke FINAL

Kesimpulannya aku sangat gembira Germany dapat mara ke pusingan akhir bagi EURO2008 ini.Namun kehebatan Turkey yang tidak menyerah kalah harus dipuji dan aku tabik springggg sangat ngan Turkey yang mempamerkan daya juang yang tinggi...Germany bermain dengan rentak yang biasa,namun masih mampu untuk mengekalkan Kejuaraan...apa apa pun,nantikan perlawanan antara Spain dan Russia awala pagi esok untuk menentukan pasukan mana yang akan ke Final dan bertembung dengan Germany di pusingan akhir..

*Abis game tadik sempat la tidur sejam...sambung tidur lagik...hehe...oh ya lupa nak bagitau semalam masa menonton berlaku gangguan siaran selama 10 minit jugak selama dua kali,Gol dari Klose dan Semih Senturk tak dapat di saksikan secara Live..hmmm mungkin ada masalah teknikal dari pemancar sana..

22 comments:

Ziana said...

kan dah ckp..
go go go GERMANY!!!
:)

x sesia wat lawatan rasmi ari tuh..
hehehehe...
:)

Ziana said...

eh sowi...
ziana pon ade gangguan teknikel smalam.. out of batt mase tgk tuh..
hahaha.. so xleh nk 'perang' sms..
kusyuk giler wei!!
:)

ngantukkkkkkkkkkkkkkkkk!

nazzman ibrahim said...

AXIM malam final nanti kita tengok sesama hahaha

shahril aley said...

wei aku juga meraikannya
tapi aku dok sorak dalam tido
ngantok gile...
jom tido axim

izal said...

yeahhhh semakin ramai penyokong germany nampaknyer....

cayalh bro, sebijik mcm hasbullah awang lah buat ulasan bola...

axim said...

Ziana,

yerrrr go go germany..tak sesia wat lawatan rasmi arituh yek..haha...oooo patut la senyao jek semalam battery kong rupanya..ke ngan ko ko skali kong ziana oii..haha....anyway,nantikan persembahan mantap Germany lagik dalam Final nanti !!

axim said...

Nazzma,

Boleh ajor nazz..tapi hang kena mai penang nooo....kita pakat pakat tengok kat kedai mamak,nasmir kaa,subaidah kaa,baru meriah sket ramai orang...nak menjerit jerit macam giler pun takper...haha

axim said...

Aley,

ayakkkk hang duk ajak tidoq ni hang tak pi kerja kaa...patutla sunyi jek semalam..da tidoq rupanya..haha...jom raikan kemenangan Germany ni k...Jangan tidur kat opis nanti tak berkat kerja hang...hehe

axim said...

Izal,

yaaaa semakin ramai penyokong Germany memandangkan tu jer team yang best..Spain ada tapi aku tak minat Spain..malam ni Spain akan tewas kepada Russia..awas..!!!

shahril aley said...

hahaha....
pandai betoi nasihat aku ye
thanx for ur concern
ko ni dok blogging masa kerja ni
berkat kah?????
hehehe sila jawab :)

Lily.Lulu. said...

congrats germany ..
tak sia2 aku belikan baju germany untuk EA

hehehehe
:D

EliyaShaka said...

jerman la juara...hehe!pada firasat hamba la..hehe

axim said...

Aley,

wahhh memulangakn paku buah keras nampak..hehe
namoo jawab soalan tuh..hihi
hepi blogging k..
:D

axim said...

Lily.lulu,

waaaa ko belikan kat EA jer yek baju tuh..untuk aku takdak kah walau sehelai cuma?haha...hang memang tak sayang aku noooo...sob sob..

axim said...

EliyaShaka,

Eliya,pada firasat patik pun begitu juga...semoga Germany dapat mengekalkan prestasi dan merangkul gelaran juara bagi EURO2008 ini.sekian..

pearlEJ said...

uihhhhhhhhhhh... panjangnya komen ttg germany nehhhh...

Princess Redbloodsnow said...

mmg kaki bola la ko neh xim
pjggggggggggggggggg lebar ko dok bceloteh ttg bola ek..haiippp!!!

ko neh mmg tido bola, minum bola, makan bola, BERAK pown bola!!! wakakakakaka...

axim said...

Kak EJ,

Ni review pasal game pagi tadikk....best tengok..malam ni jom tengok lagik Russia lawan Spain k...hehe

axim said...

Zie,

zie,takkan berak pun bola...mau berdarah montot aku kalau berak kuar bola sebijik..kahkahkah...ko ni kan...hahaha

aiE said...

hip hip horey ^ ^ agogo germany :D jumpa d final

axim said...

AIE,

agogo Gemany!!!Jumpa di final k...:D

Nikli said...

akirnya, germany ke final jugakk..
tggu pagi nih.. nanti, jgn lupa.. keeping us update wokeeehhhh..hahaha...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails