Followers

Wednesday, June 4, 2008

Squad Azzurri To win EURO2008

Malam nih aku nak kasi info sket pasal pasukan pilihan aku untuk EURO 2008 kali nih iaitu-ITALI

Coach bagi Itali kali nih ialah Donadoni ,yang mengambil alih daripada Marcello Lippi setelah kejayaan mereka dalam world cup 2006...aku ingat lagik masa world cup 2006 tuh,memang happening la umah sewa aku ngan sorak hilai mereka yang menyokong pasukan Azzurri nih.

Untuk Euro kali ni,aku harap tuah akan memihak pada mereka lagi.Kat bawah aku buh info mengenai skuad itali bagi EURO2008 nih.Viva italia!!


Group C: France, Netherlands, Romania
Nickname: Azzurri (Blues)
Kits: azzurro/blueFIFA World Ranking (May 2008): 3
Coach: Roberto Donadoni


Squad:

Goalkeepers:
Marco Amelia (AS Livorno Calcio), Gianluigi Buffon (Juventus), Morgan De Sanctis (Sevilla FC).

Defenders:
Andrea Barzagli (US Città di Palermo), Fabio Cannavaro (Real Madrid CF), Giorgio Chiellini (Juventus), Fabio Grosso (Olympique Lyonnais), Marco Materazzi (FC Internazionale Milano), Christian Panucci (AS Roma), Gianluca Zambrotta (FC Barcelona).

Midfielders:
Massimo Ambrosini (AC Milan), Alberto Aquilani (AS Roma), Mauro Camoranesi (Juventus), Daniele De Rossi (AS Roma), Gennaro Gattuso (AC Milan), Simone Perrotta (AS Roma), Andrea Pirlo (AC Milan).

Forwards:
Marco Borriello (Genoa CFC), Antonio Cassano (UC Sampdoria), Alessandro Del Piero (Juventus), Antonio Di Natale (Udinese Calcio), Fabio Quagliarella (Udinese Calcio), Luca Toni (FC Bayern München).

Bagi aku x-factor dalam team Italy kali ni akan terletak pada Antonio Cassano-penyerang Itali..bagi aku dia nih play maker dalam skuad itali dan tak keterlaluan kalau aku kata pemain ni the next best thing after totti.

Pemain lain yang akan menyumbang kepada kejayaan Itali:

-Obviously Gianluigi Buffon-goalkeeper terbaik dunia.
-Fabio Canavarro dan Zambrotta-best defender
-Cameronesi dan perotta-midfielder yang laju dan cekap
-Luca Toni-penyerang sensasi yang dah menjaringkan 44 gol untuk musim lalu

Kesimpulannya-semuanya gandingan yang mantap!!

Tapi tadi aku sangat tak puas hati bila berita mengumumkan FABIO CANAVARRO-Captain untuk skuad Azzurri ni tak dapat untuk sama-sama menyertai EURO kali ni sebab cedera di pergelangan kaki semasa sessi latihan petang semalam.WARGGGHHH such a nightmare bagi aku bila Canavarro takder-Kehilangan aset Yang PENTING tuh!!!aku tak dapat nak bayangkan macam mana skuad nak beraksi tanpa Canavarro..


Kalau korang ikut pasukan itali ni,mesti korang perasan dulu team ni sangat defensive.jadi pertahanan bagi skuad itali tak perlu di bimbangkan.Cuma nya bila Canavarro sudah tiada aku tak tahu apa strategi yang akan Donadoni guna nanti...Paper semalam pun ada kata itali akan guna serangan habis-habisan untuk kali nih..sama sama kita tunggu.Viva italia!!

*mungkin kemunculan Antonio Cassano akan membawa perubahan yang besar bagi team ini..who's going to know..jangan lupa perlawanan pertama Euro08 7 jun ini,Cech Republic lawan Switzerland.

10 comments:

MOLY said...

bab bola nih lily fail skit la axim . hahahaha !!

tapi layan tuh layan jugak .. tatau nak sokong mana sbb x de fav team...

x pe la .. ikot EA mana team ygdia suka, lily sokong.

hahahaha !!
:D

Faisal Admar said...

Tolong jangan sedih kalau Portugal sapu :P

@xiM said...

lily---->takper,ko sokong jer mana mana team yang EA sokong k,jangan lupa menemani dia tengok bola nanti sampai kul 5 pagi..ko kan gf yang setia/....haha..

Faisal Admar--->Portugal takkan mampu tangani itali,hehe,nak nak sebab portugal ada dak terencat namanyer CR******A R*****O..hehe...jangan marah bro..!!

Mrs.Sheikh said...

yehaa...sama la kite ekk azzurri..
masih terbyg lagi gi mana aku bersengkak mata
nunggu masa world cup aritu...tp berbaloi..


p/s: ensem giler kan Alessandro Del Piero ...:P
inzaghi pun ensemmm kannnnn
waaahh!!

Ted said...

saya adalah peminat ITALY

mummysyafie said...

wah...bola lagi..Euro tak mula lagi kan..kalau dah start..mesti ada yang mengantuk mai kerja

@xiM said...

mrs.sheikh---->memang best masa ITALI menag worl cup 2006..

*errrkk minat itali sebab kehenseman pemain nya kah?hahaha

Ted--->jadik kamu boleh bergaul mesra dengan saya sebab kita meminati pasukan yang sama..hehe

@xiM said...

mummysyafie--->tu la pasl..lagik 3 ari jer lagi...pasni memang mata lebam lebam jer la pi kerja...bosss,ampunkan aku..!!

Inah said...

minat bola ye axim..dulu masa ade abg n adik duk serumah..minat la jugak tgk bola..skrg ni..kureng skit.

apepun inah sokong perancis..hehehehe :D

@xiM said...

Inah--->sudah lupakah yang perancis kalah di final world cup 2006 di tangan ITALI?kehkehkeh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails